Czy zostanie ujawniona cena sprzedaży FŁT Kraśnik ?

  Od lat staram się konsekwentnie postępować, nie bacząc na to, czego to by nie dotyczyło. I  tak  to robię odnośnie FŁT, by dowiedzieć się za jaką cenę ten zakład został sprywatyzowany oraz jakie cele ARP osiągnęła przy  sprzedaży tego zakładu.  Dla wiele może to dziś już nie istotne, szkoda czasu na tego typu działanie, gdyż bardziej ważne jest to co dzieje się obecnie  w PBF Kraśnik. A  słychać głosy, że różowo nie jest, choć zakład ma zysk dzięki wydziałom narzędziowni i ,, doświadczalnemu” który zajmuje się między innymi modernizacją maszyn.  Problem tkwi w wielkości zamówień na łożyska, które z różnych przyczyn nie sprzedają się w takiej ilości jak chciałby Zarząd Spółki oraz nie  są adekwatne do posiadanego potencjału i możliwości produkcji. Widocznie są przyczyny ku temu, że sprzedaż napotyka bariery, a o pewnych zjawiskach negatywnych sygnalizowałem, wtedy krzyknięto na mnie, że działam na szkodę spółki. Te negatywne zjawiska,  prawdopodobnie  są tego przyczyną, aczkolwiek na razie nie będę o nich pisał. Wracam do głównego mojego wątku, czyli sprzedaży FŁT Kraśnik.  Mimo,  że dalej w wielkiej tajemnicy trzyma się za jaką cenę został sprzedany zakład, niemniej wyłania się z tych pism obraz w którym najistotniejszym działaniem jakie postawiła sobie ARP,  było pozbycie się problemu Kraśnika. Nim przytoczę odpowiedz Ministerstwa Skarbu Państwa i  z ARP, przypomnę iż pisałem w tym roku już trzykrotnie do Ministra Skarbu Państwa. Za każdym razem odpowiedź była nie posiadamy wiedzy, albo obowiązuje przez 3 lata od dnia zawarcia umowy sprzedaży tajemnica handlowa. Gorzej gdy te trzy lata minęły, w ostatnim piśmie z dnia 26 września br. odesłano mnie do Agencji Rozwoju Przemysłu. Mając  NA WZGLĘDZIE, że proces sprzedaży był prowadzony przez ARP S.A.  w której posiadaniu znajduje się pełna dokumentacja dotycząca prywatyzacji FŁT Kraśnik. Przewidziałem ten ruch i wcześniej wystąpiłem z pismem do ARP, które jest na mojej stronie z dnia 28 września br.

   I tak Agencja Rozwoju Przemysłu SA, pisze; Zgodnie ze Zobowiązaniami Umowy Sprzedaży Akcji Agencja Rozwoju Przemysłu S.A . nie może udostępnić żadnych postanowień powyższej umowy, a więc także zawartej tam ceny zbycia. Jak wynika z pisma ARP S.A. nie był zawarty żaden pakiet inwestycyjny tylko deklaracja zamiaru wspierania Spółki przez Kupującego w przeprowadzeniu inwestycji stosownie do potrzeb prowadzonej działalności w celu zwiększenia potencjału badawczo-rozwojowego oraz zdolności produkcyjnych Spółki. Zobowiązująca Umowa sprzedaży Akcji nie zawiera żadnych postanowień dotyczących spłaty lub przeniesienia zadłużenia.  Pytanie o wielkość inwestycji poczynionych w PBF Kraśnik,  ARP nie dysponuje informacjami.

      Dla mnie to dziwne, że spółka skarbu państwa ( FŁT ) została sprzedana przez spółkę skarby państwa ( ARP ),          a wszyscy udają cichociemnych.  Z tych pism wynika jasno, co wielokrotnie sugerowałem, dokonano prywatyzacji nie bacząc na nic, by pozbyć się tematu Kraśnika. A co będzie gdy temat wróci, jeśli zakład zaczął by źle funkcjonować, powiedzą ze właścicielem jest chińczyk, to jego będzie zmartwienie, czy kraśnickich rodzin ? Gdzie ta transparentność była przy prywatyzacji ? Czy nadrzędnym celem był rozwój Kraśnika ? Ja wiem,  że to pytania retoryczne, niemniej należy ich stawiać i dążyć do szukania odpowiedzi.

Skomentuj

